All alone..

A day when my dearest friendS leave me alone without notice..

It's 2 March 2008. This day, something happened that really torn my heart apart. It's about unfaithful friendship. I never knew I'd been ignored..until it just happened today. In past, we used to hang out together, laugh together and share stories. But it won't be the same again. They changed. They choose their path, but I'm still the same, living here - in a same ordinary life.

Haa...what a life. Now, I just feel like I'm losing all my "kawan rapat". Either they are here or elsewhere. Before this moment, everything is good, smooth and happy! But, day after day, those good relationship is being "poisoned"....I'm lost.

Well, everybody's changing. The future, it's our job to color it. Bad or good, it depends on our will of heart. And to my friends and future becoming friends, I just want to say - After this, let we turn out to be more respectful and put more BELIEVES in our friends, let spread out love to the world.

3 comments:

~rukia_chan said...

Jangan kecil hati, jika kita tidak dihargai. Ia akan berlaku berulang kali, dan jangan sekali-kali kecundang kerananya. Kita harus kuat...!!

Bukan sahaja kuat ilmu dan tajam minda, malah kuat emosi dan kukuh perasaan.
Jangan mudah dimain perasaan dan jangan pula menjadi seseorg tanpa perasaan!

Benar sekali, setelah begitu banyak kebaikan yang Allah curahkan kepada manusia, sedikit sahaja yang mahu berterima kasih kepada-Nya.

Maka bagaimana pula kita, hamba Allah yang kerdil ini, boleh tidak lena malam hanya kerana dirinya tidak dihargai seseorang.


JANGAN KECIL HATI. Kita kan hamba!

p/s : petikan dr www.saifulislam.com... hopefully it may help u.. =)

::aMaD:: said...

Aku mmg kecik ati sket..sedihla.. Yela,selama ni selalu duk sama2,tp skg mcm yg ape berlaku slame ni tu takde ape2 mksd. People changed. I admit that. Sbb tu kita harus terus menuju kehadapan.Mengejar cita2!

Thanks 4 da website. - erti hidup pada memberi. Dulu aku prnh terbaca ayat nih - "muslim sejati adalah yg selalu memberi dan kurangkan meminta". Pikir2 sndirilah mksd die..hehe.

Yg lepas,lepaskanlah..we need to grow!

p/s: really2 thankful 4 da words. Hontoni arigatou =)

~rukia_chan said...

i'm glad that that piece of advice which i took fr the website helps u. eventhough it's not dat much, but at least it makes u think and reflect urself.

point penting- jgn mudah kecik ati.. sbb bnda2 cmnih akan berlaku berulang2 kali..smpai kita mati.

"knapa org abaikan aku? knapa org lupakan aku? aku nih x penting ke?"
---kita sebok mempertikaikan knape org x mghargai kita, walhal kita pon x la sebagus mana dlm menghargai org..dua kali lima je..
nobody is perfect,kne terima hakikat, be realistic.

setiap apa yg berlaku, ada hikmahnya..fighting!!

p/s:jangan kecil hati, KITA KAN HAMBA!!