mY LiFe RepOrT!! ehe~

Betol kate orang, manusia ni....bila ade tak hargai, tapi bile hilang mulalah mengelabah! Ish2~

TOPIC 1

Hmm...kebetolan hujan malam ni. Nyaman~ Alhamdulillah. :D
Tapi kerja belambak2..

Rabu - 5 Question & Ans Energy Tech
Khamis - full report (format FYP) Energy Tech
Jumaat - test 2 Energy Tech
Isnin - Assignment 6 Measurement
Isnin - full report thermo
Selasa - presentation tech com - kena wat slide show
Selasa - test 2 measurement
Rabu - lab report thermo

Susahkan jadi student? :(

Tapi kena biasakan dirilah...huwaaaaaaa..mak!!nak balekkkk!!!!
Jadi kesimpulan dari ayat aku yg atas skali tu, jgn bazirkan masa. Masa itu bagaikan pedang. Setiap detik begitu berharga. Tapi kerja2 aku yg belambak2 ni bukan sbb aku bazirkan waktu, tapi lecture yg ske2 kasi kerja byk2! Tensyen!!

TOPIC 2

Aku ade kawan. Die baik. Tapi akhir2 ni aku kian jauh..wuwu~ Makin dilupakan. Mungkin silap aku gak. Selfish? Ego? Katalah ape2 pon..aku sendiri macam dah tak terlayan..sbb busy. Busy ngn kerja2, busy sbb emo, busy sbb kawan lain. (*_*)

Skg, nak jernihkan balik la! Harap2 die ceria dan sihat sokmo.
Kalau die terbaca post ni, :
"I'm truly sorry. Forgive me for being uncared."
"I'm not a perfect person either"
"Sometimes I just don't know what to do the right things..."

Jadi kesimpulannye, dari ayat aku kat atas tu, hargailah sahabat anda. Walaupun maintaining a friendship is harder than making a new friendship, but the longer it stay, the sweet the moment it will be.

TOPIC 3

Homesick!Arghhh!! Knapelah...rase mcm nak balek umah je. Malas nak g kelas. Lalala~ Rindulah masakan2 mak. Ee~bestnye! Jumpe miko-chan (my cat), anak2 buah aku dan of course my whole family!

Sbnrnye aku terpikirkan pasal ayah aku. Maklumlah..dah tua. Masuk hospital pun dah 3 kali. Sedih rasanye. Die suruh aku blajar btol, aku main2. Rasa mcm byk benda lagi yg tak buat utk die. Huhu..sementara masih ada...akan ku berbakti! I love u abah!

Kesimpulan terakhir, berdasarkan ayat aku kat atas (lagi), hargailah family anda terutamanya makn dan ayah anda. Sementara hayat dikandung badan, sayangilah mereka, berbaktilah kpd mereka. Jgnlah menyesal dihari kemudian...

CONCLUSION

Kepada sahabat2ku sekali, hargailah sesuatu dalam hidupmu. Janganlah biarkan ia terlepas suatu hari nanti. Kelak diri yg rugi. Lalala~

2 comments:

~rukia_kuchiki said...

whoaa.. gila ah, ada life report tu..ehe.. aku cdgkan ko wat slide presentation lak..ehe =p *kidding

bersyukur gila kita jd student kan?? manjang ada keje nk kne buat, nk kne pikir keje apa yg blom siap...
kalo jd penganggur, xde pe nk pikir..otak x berkembang.

seorg bijak pandai pnah bkata,"Pemuda yang banyak masa lapang tanpa perjuangan, akan dibunuh oleh masa lapangnya itu."

berjuang utk masa depan adalah jihad!! fighting!!

p/s: we never know how much we love someone until they are gone.. never take things for granted while they are still with us. show them that u love them by always inserting their
names in your prayer. Only God knows how u love them =)

::aMaD:: said...

tgh plan nk wat slide show la ni :p

tula..bersyukur jd student.tp kte taknah rase camtukan?ahaha..rase mcm nak bebas je.ble dah bebas,rase nak jd student lak..itulah ragam kte..

ble dah tiada,baru menyesal.
ble ade,tak bersyukur..

smgo kite sentiase berada dijalan yg benar...AMIN