Ru bin HOOD si pemanah yang mantap!

Hola, como estas!

Dalam tension layan karenah MMU's Faculty of Engineering dan subjek Mechanical Vibration, telah berangkatlah aku ke cinema berhampiran untuk menonton ROBIN HOOD. Setelah tiket dibeli, baru la tahu ramai orang cakap citer ni bosan dan slow. Benarkah bagitu? Apa2 pun, memasuki cinema lah dulu aku ni. Antara action yang sempat aku photo-snap ditunjukkan kt bawah. Ops.. bukanlah. Sebenarnye amek dari web je..hihihihi.


During and after wathing this movie, aku rase ok lah. Not bad. Takde lah bosan. Best je. Boleh tahan. Sebabnye maybe dah lame tak tengok wayang, pastu nak lepaskan tension lak kan. Tambahan lagi, aku minat genre cerita HISTORY and WAR nih. So, aku tak kan cakap tak best cite ni. (^__^)

I've been wondering, sebenarnye Robin Hood ni memang betul ke exist dalam history? Dari info web yang aku dapat kat sini, katenye name sebenar Robin Hood ni lain. Die hidup sekitar tahun 1200 something. Die berkhidmat untuk King Richard the Lion Heart, tp diburu ketika pemerintahan adiknye, King John. Malas nak cite panjang. Tapi movie ni sedikit sebanyak ade la tokok tambahnye.  Dan words yang cambest dalam movie ni ialah:

Rise and rise again, until the lamb become lion.

Ok folks, kepade sesape yang minat, pegi la tengok. Sekarang mahu menyambung ke-tension-an dengan subjek vibration balik. Adoiyaa..bile lah nak tamat. T___T

Sekian, thanks for reading!

5 comments:

iyllienaz said...

laa..ramai yang kata xbest ke??baru nk tengok..mcm xjadi la..nk tgok prince of persia plak..mcm lagi best..

TiTin said...

nape tak tgk Iron Man 2...mmg best cite nii... :)

robin hood tak best ek..tak mo tgk la...

::aMaD:: said...

@iyllienaz: takde la tak best..ok je. try la tgk. lain org lain la ckp. =D

@titin: tak tgk lagik iron man. sbb busy gle..huk2. jom p tgk? =p

org je ckp robin tak best. tp rasenye ok je. fantastica!

koru said...

robin hood bestgler!!

::aMaD:: said...

best gile eh?haha